صفر تا صد خوانندگی و شهرت و برند سازی همراه با سرمایه گذار خواننده

مصاحبه با مدیر عامل شرکت غزل هنر

تیم موسسه غزل هنر در راستای پاسخ شفاف به مسائلی که دغدغه ی علاقمندان به خوانندگی می شود مصاحبه ای را با مدیر موسسه غزل هنر آقای الیاس شرافتی ترتیب داده اند که مهم ترین نکاتی که آقای شرافتی به آن اشاره کرده اند موارد زیر را در برمی گیرد.

چرا همه علاقمندان به خوانندگی معروف نمی شوند؟
هر سال صداهای جدید در دنیای موسیقی کلید می خورد که تنها چند تعداد بسیار محدود از آن ها مطرح می شوند.از بین کسانی که در راه خوانندگی قدم می گذارند و مطرح نمی شوند تعدادی مسیر را اشتباه می روند و برخی هم اصلا در برنامه شان نیست که به شهرت جهانی یا کشوری برسند و این به خاطر شرایط شغلی و سنی و اجتماعی ان ها می باشد.در واقع این ها اشخاصی هستند که صدای خوبی دارند و برای اینکه اطرافیانشان ترغیبشان می کنند که حتما اثر و چند کار زیبا داشته باشند اقدام به تولید می کنند و همین که یک برگه سبزی در شناسنامه زندگی خود داشته باشند برایشان کفایت می کند.
.
مشکل اصلی پیش روی خوانندگان
واقعیت این است که بعد از هر تولید خوبی هزینه های بسیار کلانی باید بابت تبلیغات و پخش کار انجام شود تا شخص به طور حرفه ای به یک ترازی از نظر اسم و صدا در جامعه برسد.معمولا کسانی که خوش صدا هستند بودجه ای در حد تولید می توانند به میان بگذارند و این هزینه در حد پخش و تبلیغ آثار نمی باشد و به همین دلیل به پخش سراسری نمی رسد.قتی یک اثر پخش خوبی نداشته باشد به شهرت نمی رسد و شخص با اینکه می داند به شهرت نمی رسد ولی باز هم به انتشار آهنگ ادامه می دهد و شاید دلیل این ادامه دادن ها کشش و تب نسبت به خوانندگی می باشد.
راه های درآمد خوانندگانی که فیدبک کم تری دارند
افرادی که فیدبک کم تری از جامعه دریافت می کنند درآمدشان از برنامه های ارگانی یا پلی بک است.به هر حال حتی اگر ده درصد هم از جامعه فیدبک بگیرند به درآمد خودشان می رسند.فیدبک ۱۰۰ درصد کسی است که می تواند برج میلاد را ۴ تا ۸ سانس پر کند.حتی کسانی که فیدبک های کوچک دارند در بخش خصوصی یک اعتباری نصیبشان شده است و هر زمان اعتبار بیاید با خودش آورده های زیادی را دارد.مثلا برخی از خوانندگان این سطح که از ذکر نام خودداری می کنیم هفته ای چند تایم به کافه ای سر می زند و چون این خواننده آن جا میرود درامد این کافه زیاد شده است و این جز درامدهای غیرمستقیم برای خواننده است. اعتبار آورده های زیادی دارد هر چند ده درصدی باشد.

تلاش گر بودن را از خوانندگان مطرح الگو بگیریم
بسیاری از خوانندگان ایرانی که امروزه در عرصه کشوری یا جهانی مطرح شده اند بعد از معروف شدن اولین آهنگشان بیشتر از ۱۰ سال تلاش کرده اند و حداقل چهل آهنگ اجرا کرده اند و اکنون ثمره ی تلاششان به شیرینی و یک موفقیت بزرگ ختم شده است.پس تنها با یک تک آهنگ و فعالیت چند شبه نمی توان انتظار موفقیتهای چشمگیر راداشت.
درست است که نیاز به تبلیغات وسیع و جایگاه اجتماعی و مشغله های شغلی و شرایط سنی از عواملی هستند که این مسیر را کند می کنند ولی دلیل نمی شود که فرد کارش را تولید نکند
.
کار خود را آغاز کنید توان انجامش می آید
کار خود را آغاز کنید توانش می آید.
هیچ محدودیتی نباید باعث شود که علاقمندان به خوانندگی کار خود را تولید نکنند.حتی برای یک اعتبار ۱۰ درصدی در جامعه هم لازم است تا خواننده اقدام به تولید اثر های خود کنند.هیچ دستمزدی برای خواننده بهتر از این نیست که افرادی هر چند اندک از کارشان استقبال کنند.
مانند بسیاری از جاودانه های موسیقی ایران که از جایی کوچک شروع کردند و به موفقیت رسیدند علاقمندان به خوانندگی نیز باید این مسیر را با اراده قوی طی کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *