صفر تا صد خوانندگی و شهرت و برند سازی همراه با سرمایه گذار خواننده

شرکت غزل هنر

چگونه فلان خواننده با کمترین قابلیت صدا مطرح شده ؟

احتمالا برای شما هم سوال شده است که فلان خواننده چرا مطرح شده ، چون اصلا صدای خوبی برای خوانندگی ندارد!
آن دسته از خوانندگانی که از نظر طول و عرض موسیقیایی حتی یک دانگ صدا هم ندارند و هیچ تکنیک یا اطلاعات موسیقی در صدای آنها وجود ندارد چرا این همه طرف دار دارند ؟ و چرا وقتی که کنسرت می گذارند پنج دقیقه بعد از باز شدن سایت ، تمامی بلیت ها فروش می روند و سالن پر می شود ؟
در جواب این سوال میتوان گفت که شناسایی درست توانایی و ابعاد صدا توسط یک تیم مجرب و در یک کلام پیدا کردن مسیر درست با کمک شرکت های بازرگان موسیقی ، علت موفقیت و رسیدن به جایگاه مطلوب این خواننده است .
از نظر کارشناسان موسیقی هر کسی که می تواند صحبت کند و صدا داشته باشد می تواند خوانندگی کند در صورتی که این صدا درست شناسایی شود ،
یعنی شناسنامه ی صدا (توانایی ها و ضعف) کاملا توسط یک تیم مجرب شناسایی شود به این صورت هر صدایی برای یک موضوع خوانندگی یا گویندگی می تواند مناسب باشد.
موضوعات مختلفی برای تولید اثار وجود دارد از کودک ، حماسی ، عاطفی ، عشقی تا حزن آور و مذهبی و … که هر پتانسیل صدایی می تواند برای یکی از موضوعات مناسب باشد . رویاتو بساز شرکت غزل هنر

تشخیص نقاط قوت خواننده توسط مدیر هنری

یکی از مسئولیت های کارگردان تولید و مدیر هنری شناسایی توانایی های خاص خواننده میباشد.

مثل : هر گونه ( تکنیک منحصر به فرد ، افه ، لحن و نوع بیان کلمات ، تحریر یا ویبراسیون و… ) که در صورت شناسایی درست موارد فوق در صدای خواننده موفقیت کامل و قطعی نصیب خواننده می شود و جایگاه اصلی خود را به دست می آورد.موسسه (غزل هنر) بهترین کارگردان موسیقی

برای خواننده شدن چه کار باید کرد ؟

خواننده هایی با پتانسیل صدای عالی وجود دارند که به دلیل خود رای بودن و تصمیم گیری فردی با نظر خودشان به فلان شاعر و آهنگساز مراجعه مینمایند و سفارش تولید آهنگ می دهند و آن هنرمندان هم طبق خواسته اش اثر را تحویل می دهند اما در نهایت اتفاقی برای وی نمی افتد چرا که به صورت انفرادی حرکت کرده و قوانین بازرگانی را رعایت نکرده است.

صنعت موسیقی صنفی است که در تمام دنیا گردش مالی بالایی دارد که البته قوانین خودش را دارد ، اگر این قوانین رعایت شود احتمال موفقیت زیاد و ریسک آن به صفر نزدیک است.

اگر شخصی به صورت احساسی وارد این کار شود و استاندارد های بازرگانی را رعایت نکند و اعمال نظر شخصی داشته باشد ریسک کارش بالا و احتمال موفقیت وی به صفر نزدیکتر است . 

طبیعتا این کار گروهی  میباشد و انفرادی نیست در واقع حضور کارگردان تولید و مدیر بازرگانی علاوه بر تیم فنی موسیقی در کنار خواننده الزامی میباشد که این پتانسیل صرفا در شرکت های برگزار کننده ی کنسرت وجود دارد و به دلیل اینکه این شرکت ها قوانین بازرگانی و برندسازی خواننده را به خوبی میشناسند همچنین امتیاز های حقوقی برای اخذ مجوز های شعر و موسیقی و برگزاری کنسرت صرفا به این شرکت ها تعلق دارد و استودیو ها و آهنگسازانی که به صورت شخصی فعالیت میکنند ، صلاحیت حقوقی و دانش انجام این کار هارا ندارند .

 

 

 

راه خواننده شدن و تولید آهنگ

شناخت سلایق مختلف برای موفقیت در خوانندگی

خوانندگانی هستند که در جامعه منتقدانی زیادی دارند از طرفی شاهد آن هستیم که طرفدار های خاص خودشان را هم دارند . 

از نظر کارشناسی موسیقی هر صدایی طرفداران خاص خودش را دارد و حتی با وجود منقتدان ، زمانی که کنسرت می گذارند دقایقی بعد از باز شدن سایت تمامی بلیت های آن خواننده به فروش می رسد.

به آن دسته از عزیزانی که از صدای خواننده ای خوششان نمی آید و انتقاد های تند می کنند باید گفت که یاد بگیرید ( موسیقی سلیقه است و باید به همه ی سلیقه ها احترام گذاشت ) و صرفا همگی حق دارند موسیقی دلخواهشان را انتخاب کنند ولی حق انتقاد از سلایق دیگران را ندارند . تناسب صدا با سلایق جامعه در شرکت غزل هنر

صدور مجوز کنسرت و رفتارهای مثبت وزارت ارشاد در موسیقی

همانطور که واقف هستید موسیقی بعد از انقلاب به نوعی مسکوت شد ، ولی در اواخر دهه ۶۰  امام خمینی آلات موسیقی را آزاد کردند و همین امر باعث رشد موسیقی از دهه هفتاد شد.

در دهه هفتاد با حضور خوانندگانی مثل محمدرضا عیوضی ، خشایار اعتمادی ، حسین زمان ، حمید غلامعلی ، مهرداد کاظمی و بیژن خاوری موسیقی پاپ جایگاه خودش را پیدا کرد .

در ادامه مطلب بالا ، مشکلاتی نیز وجود داشت برای مثال برگزاری کنسرت آسان نبود ؛ گاها در کیش برگزاری کنسرت انجام می شد اما با گذر زمان در اواخر دهه هفتاد در برخی از شهر های بزرگ برگزاری کنسرت باب شد.

در ادامه این رشد مثبت ، دهه ۸۰ و ۹۰ وزارت ارشاد با سهولت در صدور مجوز های نشر موسیقی و برگزاری کنسرت به قدری نیاز جامعه را پاسخگو بود که هم اکنون اغلب آرشیو موسیقی های مردم از آهنگ های داخلی میباشد همچنین در شهر تهران هر شب دو یا سه کنسرت و در اقلب شهر ها ماهانه چندین کنسرت برگزار میشود .

علاوه بر آن با کم کردن خط قرمز ها توسط وزارت ارشاد موزیک هایی تولید شد که بتواند با موزیک های لس آنجلسی رقابت کند و مردم را بیشتر به سمت موزیک داخلی جذب کند . این در صورتی است که خط قرمز های صدا و سیما همچنان به روال قبل میباشد و تمام تولیدات صدا سیما به یک شکل باقی مانده و این امر باعث شده که حتی ۱% از مردم موزیک های تولید شده توسط صدا و سیما را دانلود نکنند و در آرشیو خود قرار ندهند.

مسئولانی که در دوره های مختلف این نیاز جامعه را پاسخگو بودند قابل تقدیر و تشکر هستند . موسسه غزل هنر همگام با سلیقه ی روز جامعه

سرمایه گذاری در خوانندگی بهتر است یا سینما ؟

سرمایه گذاری در خوانندگی در مقایسه با سرمایه گذاری در فیلم و سینما بسیار پر سود تر است و توجیه اقتصادی بالاتری نسبت به سینما دارد.

 
0001
 

به این صورت که اگر فیلمی با حضور ستاره هایی مثل محمدرضا گلزار و امین حیایی تولید شود و بابت این فیلم هزینه ی ۴ ، ۵ میلیارد تومانی بشود ، در نهایت ۲ یا ۳ ماه روی پرده ی سینما قرار می گیرد و بعد از ۲ ماه این فیلم در اختیار شبکه های خانگی قرار می گیرد ، در خوشبینانه ترین حالت فروش ۲۰ تا ۳۰ میلیاردی برای تهیه کننده ی فیلم بوجود می آید ، که سود قابل توجهی نسبت به موسیقی برای تهیه کننده ندارد . 

 
002
 

در حالی که تفاوت زیادی در سود سرمایه گذاری سینما و موسیقی وجود دارد با این توضیح که :

سرمایه گذاری یک تهیه کننده در خوانندگی و درآمد کنسرت :

اگر خواننده قابلیت های فنی صدا را دارا باشد تهیه کننده با هزینه ی ۲ الی ۳ میلیارد تومانی این خواننده را برند می کند .

دست کم دوران طلایی یک خواننده برند ۴ الی ۵ سال است که همینجا می توانیم به این اشاره کنیم که دوران طلایی یک خواننده از یک فیلم بیشتر بوده و سود بیشتری نیز دارد.

استراتژی بالا آمدن با استراتژی بالا ماندن فرق دارد . اگر خواننده قوانین بالا ماندن را رعایت کند می تواند مادام العمر بالا بماند. راه اول غزل هنر ، جاودانگی آخر راه

فروشی که از برگزاری کنسرت یک خواننده می تواند در این صنعت وجود داشته باشد بیش از سالی ۲۰ میلیارد خواهد بود ، تفاوت اصلی اینجاست که در خوانندگی این درآمد در سال های آتی به صورت مستمر خواهد بود اما عمر یک فیلم سینمایی و سود آن در یک نوبت یک ساله به پایان می رسد.

اگر به همین صورت ۴ سال طلایی خواننده را در نظر بگیریم حداقل ۸۰ میلیارد در ۴ ساله طلایی اش فروش خواهد داشت و اگر استراتژی بالا ماندن را رعایت کند مادام العمر این درآمد وجود خواهد داشت

به علاوه هزینه اولیه ای که برای برند کردن خواننده صرف شده دیگر لازم نیست که تکرار شود و با هزینه ناچیزی آن خواننده بالا میماند ، در نتیجه خوانندگی و سرمایه گذاری در این قسمت بسیار مطمئن تر و توجیه اقتصادی بیشتری نسبت به سینما دارد .صدای خوب می ماند « موسسه غزل هنر »

شرکت های برگزار کننده ی کنسرت

 

تفاوت اسپانسر خوانندگی و سرمایه گذار خواننده

انجمن صنفی تولیدکنندگان اثار موسیقی

طبیعتا شرکت هایی که عضو انجمن صنفی تولیدکنندگان اثار موسیقی هستند ، تصمیم گیرندگان موسیقی در کشور بوده و خوانندگانی که تحت سرویس این شرکت ها فعالیت دارند در واقع گوش به فرمان این مدیر برنامه ها هستند و در واقع انجمن صنفی تولید کنندگان اثار موسیقی تصمیم می گیرد که گوش مردم ایران چه بشنود .

از آنجایی که دولت برای گم نشدن درآمدهای خود یعنی (مالیات) مجوز برگزاری کنسرت را تنها برای این شرکت ها صادر می نماید ، هر خواننده ای الزاما باید با یکی از این شرکت ها فعالیت داشته باشد  و به همین دلیل خوانندگی یک نوع فعالیت حقوقی میباشد و اصلا فعالیت ( شخص حقیقی ) نیست . شرکت غزل هنر عضو فعال انجمن صنفی تولیدکنندگان اثار موسیقی

نقش مدیر برنامه و مدیر هنری در کنترل احساسات خواننده

خواننده دائما لازم دارد که احساسات خود را افزایش دهد به این دلیل که بتواند بر احساسات شنونده تاثیر گذار باشد .

این احساسی بودن برای خواننده مزایا و معایبی دارد ، از معایب آن می توان به این نکته اشاره کرد که خواننده با یک انتقاد کوچک انرژی منفی میگیرد و حتی ممکن هست نسبت به ادامه ی مسیر سست شود و برعکس این حالت یعنی با یک تعریف و تشویق ، خودش را روی ابر ها ببیند و دچار غرور و مشکلات آن در مسیر خود بشود.

 

خواننده باید بتواند با توجه به محتوا موزیک حس گیری کند به این معنا که در موزیک حزن آور باید اشک شنونده را در بیاورد و در موزیک اکتیو باید تحرک فیزیکی در شنونده به وجود بیاورد .

در واقع کانون اصلی موفقیت مغز خواننده هست ، این احساسات ابتدا باید در مغز خواننده ایجاد شود تا در صدای او هم حس شود ، در نتیجه باید مهندسی صدا و افکار او توسط مدیر هنری کنترل شود . از طرفی به لحاظ روانشناسی آدم احساساتی بسیار آسیب پذیر هست که این امر در برندسازی و برندینگ مشکل ساز میشود .

کنترل این موفقیت ها و شکست ها در خوانندگی و کنترل احساسات خواننده در این شرایط وظیفه مدیربرنامه و مدیر هنری خواننده است.  از آلبوم تا صحنه با غزل هنر

 

بازار موسیقی و انتقاد های بی پایه

آیا کار کردن با آهنگساز مطرح تضمینی برای به شهرت رسیدن خواننده میشود؟ ( خیر )

برای اطلاع از شرایط بورسیه و تست صدای شرکت غـزل هـنر روی دکمه زیر کلیک کنید
درباره غزل هنر

شرکت غزل هنر دارای ۲ پروانه فعالیت از وزارت فرهنگ و ارشاد می باشد.

  1. تهیه و تولید و نشر آثار صوتی و تصویری + برگزاری اجرای صحنه ایی موسیقی
  2. ضبط و صدابرداری آثار صوتی  (استودیو و صحنه)                                                                 
اطلاعات موسسه

برای برقراری ارتباط با موسسه غزل هنر می توانید در ساعات کاری، با شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

نماد اعتماد

همچنین این موسسه دارای نماد اعتماد الکترونیک می باشد و نام کامل شرکت (غزل علم هنر ایلیا) به شماره ثبت ۲۵۹۱۴ است

معتبر ترین شرکت موسیقی برای تست صدا آهنگسازی پخش و برگذاری کنسرت